Aku Rindulaaa….

Aku rindulaaa…

Rindu yang membuak-buak di dada…bila akan surut rindu ni…kadang-kadang aku jelez sangat2 ngan pasangan yang duduk berdua makan bersama, jalan2 shopping, seronoknyer…bukan aku xdapat tp aku rinduu benda2 macam tu…rindu sangat…orang yang aku sayang terpaksa bekerja…jumpa pun seminggu sekali jerk kadang2 tu xdapat jumpa jugak coz kerja die…tapi takkan la aku nak cakap”yang.., xpayahlah g keje…” giler ker aper aku nak cakap macam tu dah name pun keje…xkan nak halang pulak kot…aishhhh, rindunyerrrr….

Aku rindulaaa…

Rindu pada abah aku…abah, rindula…bila nak jumpa ni…abah asyik tepon tanyer kabar jerk n kadang2 kita gilir2 tepon…tapi tetap rindu kat abah…abahhhh…haaa apa yang xkena ngan aku ni dilanda kerinduan yang amat sangat ni…raya ari tu, aku hanya dapat mintak ampun n wish selamat ari raya kat abah dalam tepon jerk…nak jumpa pun xdapat…Ya Allah dugaan untukku ker ini…

Aku rindulaaa…

Rindu pada abang besar jugak…apala yang anak buah aku sedang buat skang ni ek…mesti tengah gelak2 coz die tu hyperxtive…kalau x sebab tido satu rumah dicanang kehulu kehilir memekak jerk…aku rase dah 2 tahun agaknyer umur anak buah aku tu…rindunyer aku pada abang besarku kat sana…kenapa la raya ari tu xbalik…Ya Tuhan, sampai satu saat xlarat aku menanggung rindu ini…tapi ku kuatkan juga untuk mengharungi qada dan qadar Mu…

Aku rindulaaa…

Saat rindu muncul dalam jiwa aku xberdaya nak menepis…aku dapat kekuatan itu tapi kelemahan juga yang menang…Kadang2 kubuatkan mimik yang gembira, ku gelak ku ketawa, ku senyum, ku tabahkan jiwa dan hatiku mengharunginya tapi apa daya sampai saatnyer perasaan itu kembali semula bertakhta di hati… 

Kalau esok org yg awk sayang BISU, apa yg awk nak dia ucap? Kalau esok org yg awk sayang PEKAK, apa yg awk nak dia dengar? Kalau esok org yg awk sayang BUTA, apa yg awk nak dia LIHAT? Tapi andainya, esok org yg awk sayang pergi untuk selamanya, INGATLAH x ada lagi awak untuk bersamanya…

P/S : Renungilah dan hargailah dirinya selagi dia masih ada…

Advertisements

4 responses to this post.

  1. Posted by Kau yg mengenaliku.... on March 4, 2009 at 1:44 pm

    Pernah kita kaji diri kita……selain merindui ibu bapa sanak saudara..
    pernah kita merindui Allah…
    yang kita lakukan selama ini hanya tanggungjawab sebagai orang islam..
    tapi pernah x hadir dalam diri kita satu ruang kerinduan buat Allah..
    yang menjadikan manusia dan pentas dunia ini…
    kita rindu untuk melakukan segala perintahNya dan kalau tertinggal kita menitiskan air mata..pernah..!!! pastinya tidak termasuk la diri saya nih..

    Reply

  2. Posted by princesspelise on March 4, 2009 at 2:36 pm

    pernah…sampai mengalir air mata ini…tetapi xdinafikan juga kekesalan tu hanya sekejap kemudian ia berulang lagi berulang lagi dan kesal semula…pastu berulang2 lagi sampai biler akn tamat x diketahui…tapi pernah x sampai satu saat “Kau yg mengenaliku…” terdetik di hati tentang penyesalan yg membungkam kemudian titisan air mata mengalir…tetapi akhirnya kembali menjadi yg normal dahhulu kala…setiap penyesalan tu mmg hadir dlm diri setiap manusia tetapi perubahan yg memakan masa yg tentukan dn nekad dlm diri yg menetukan sama ada diri ini akn truskan dgn penyesalan atau berubah dr penyesalan…

    sy slh seorg dr aper yg sy nyatakan…

    Reply

  3. Posted by Kau yg mengenaliku.... on March 4, 2009 at 2:59 pm

    Semuanya bermula dari hati kita.. penyucian diri mesti la didahuli dengan hati kita, x guna kita menyesal kalau kita masih lagi melibatkan diri dengan
    pekara2 yang mendatangkan penyesalan…Sanggupkah kita tinggalkan dunia
    atau manusia yang melalaikan kita…????? Cuba fikirkan sejenak…

    Reply

  4. Posted by princesspelise on March 4, 2009 at 3:12 pm

    ada kebenaran sume tu…tipulah klu sy kater xpernah terfikir akn benda2 tu sume…pokok pangkal sumenyer dtg dr hati…aper yg awk sampaikn memang memberikn banyak manfaat…mcm aper yg sy katakn sy xlari dr penyesalan…setiap penyesalan ader hikmahnyer…dn sy belajar dr penyesalan untuk hari2 mendatang…terima ksih ats komen yg bernas

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: