“Berfikir membuat kiter Terfikir”

Skang dh tengahari, aku masuk kat blog http://killerguy999.blogspot.com/ a.k.a Atokkwhutt ntah naper aku ternampak 1 gambar die yg tertulis (berfikir membuat kiter terfikir) Ntah naper tibe2 aku terfikir untuk hapdatekan blog aku yg buruk lg xseberapa ni…Aku tau xperlu rasenyer nk tunggu korg tegur kan…biarlah buruk tp yg pasti ini untuk luahan aku…suka xsuka bukan masalah aku…

Aku tau korg xsabar nk tau aper yg watkan aku terfikir…sebenarnyer aku fikir bukan 1 bukan 2 bukan 3 tp banyak…macam2 yg aku fikir…Aku bersyukur Tuhan Kau berikan aku akal tuk berfikir…Kini aku akan gunakan ia sebaik mungkin dan aku akan pastikan!!!(walaupun kdg2 tersongsang ckit…)

Aku terfikir nape hidup ni xhabis2 dengan dugaan, sebelum ni tp akhirnyer aku tahu Dia menguji untuk menduga kiter…dan aku salah seorg dr yg diuji…semua tu mengajar aku untuk lebih tabah…menjadi diri sendiri mudah biler dgr…bercakap pun bukannyer susah cakap jerk la “AKU NK JD DIRI AKU SENDIRI”…tp sedar x kdg2 biler kiter cube merubah untuk menjadi diri kiter sendiri kiter xperasan yg kiter telah menyakiti hati org yg dekat dengan kiter…secara xlangsung org akan tafsirkan kiter ni SELFISH…

Yer ker aku selfish…tp aku terfikir jugak…kdg2 tu ader baiknyer aku selfish ckit coz selama ni aku asyik fikirkan tentang org jerk, selagi die perlukan pertolongan aku selagi tu aku xkisah coz pd aku aper salahnyer aku tolong kalau benda tu bawa kebaikan pada org len tp aku sape yg nk tolong aku…Aku hanyer mampu meminta ditabahkan hati, kuatkan semangat…Dulu aku selalu fikir macam tu tp skang aku belajar dr kesilapan…Aku xnk lagi dipergunakan dengan sewenang2nyer aku xnk lagi korbankan aper yg patut aku dapat lama dulu…aku berserah mungkin mase tu bukan mase aku kan…

So, skang ni aku terfikir lagi…hari2 aku berfikir macam maner aku nak menjalani hari ni kemudian esok kemudian lusa kemudian dan kemudiannyer…aku fikir adakah esok lebih baik dari hari ni atau lusa lebih baik dari esok dan hari ni…or tulat akan bertambah baik lagi dr hari esok dan lusa…Akhirnyer, aku puas…aku berhenti tuk berfikir aper yg akan jadi keesokan harinyer…aper yg aku tau biarlah berlaku dan masa yg tentukan…aku menanti melihat jam menuggu sang mentari muncul membawa panas tp rupanyer renyai2 or mendung maybe tp hujan lebat plak…habis hancur program aku tuk hari ni…kemudian aku terfikir lagi, hujan yg lebat ni satu rahmat yg Dia berikan tuk kiter…aku duduk umah tengok tv layan kucing2 aku…lepak depan hadap annugerah yg Tuhan berikan…akhirnyer aku leka dalam kedamain dan kesejukan tu…

Kini, aku rase berfikir merupakan aktiviti harian yg aku buat…bukan aku jerk korg pun same…tp kiter selalu fikir benda yg remeh temeh dulu baru kiter akan mula untuk berfikir yg seterusnyer…tp aku “aku fikir untuk kebahagiaan yg mendatang”!!!

p/s >> korang mcm ner? aper yg korg tgah fikir?
p/ss >> entri melalut untuk hari ni…thanx Andy a.k.a atokk coz bg aku idea hapdate blog…
p/sss >> tenet lembab btol…xdpt aku nk wat cantik2 entri ni…

5 responses to this post.

  1. aik…aku ke…welcome…

    Reply

  2. Posted by princesspelise on December 27, 2008 at 7:25 am

    aduhhh yer kamu…mekasih yer!!!

    Reply

  3. Posted by aim on December 27, 2008 at 9:41 am

    nice thing to do..a very useful and wise thing to do..
    teruskan berfikir untk diri sendiri dan meninggalakan org laen.. 🙂

    Reply

  4. sama2…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: