Posts Tagged ‘keabadianku’

Hmmmm…..Kesayangan

sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yg telah membuat ku menyintai mu

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….

setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….

cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg…
Advertisements

Masa Time Era Epoch

 
masa1
Masa…
Reti ker menghargai masa Kalau xreti Jangan cakap xcukup masa Jangan memalukan diri Jangan berani cakap yg kau boleh buat kalau cukup masa Sedangkan masa yg ada pun kau x hargai Inikan ko nk tambah masa
Sudahlah tu Dia dh berikan masa yg cukup Tapi kau aku reti ker menghargai Aku malulah Malu sebab xreti menghargai masa Malu sebab aku xreti nk gunakan dengan sepuas2nya
Hahhhhhhh Biarkan aku jerit Biarkan Kau peduli aper Aku jerit sebab xcukup masa Sama macam kau Sama macam yg lain2 Aku bosan lah Itulah yg aku selalu cakap Walhal sebenarnya macam2 aku boleh buat Tapi aku xnk
Aku yg jual mahal menghadapi masa Bila ia datang aku pandang remeh jerk Aku cakap relax ar Banyak masa Bukan aku Bukan kau Habis tu sape yg cakap macam tu Hantu setan Haahhhh Persetankan tu sume Rugi betol aku xreti mengharagai masa Masa aku nak minta maaf xmenggunakan kau dengan wajar
Bodohkah aku Memang pun Kasarkah aku melayan kau masa Memang pun Tapi aku tetap dengan cara aku Tanpa perubahan Aku layan kau sama jerk Xder bedanya Huh Mengeluh Itu jerklah yg kau tau buat Yg aku tau buat Habis nak suh wat aper Hahaha
Biler nak mula belajar Gunakan masa dengan wajar Jangan pandang enteng Kelak kau akan merana macam aku Macam kau juga yg baca coretan aku….
Pssstt…>>>Aku hanya olahkan aper yg aku rase berat tertimpa di bahuku….

Tempek…

222763771_cf0c58ad49
Hijau…
Aku selalu teringin…
Teringin duduk berehat di bendang…
Bermain ngan pacat tapi aku xboleh…
sebab aku geli…
Tapi aku xpernah berhenti berangan…
Duduk di bawah pondok yg usang…
Melihat ke bendang yg menghijau…
Ada burung berkicau…
Ada  orang-orang…
Ada sekelumit ketenangan kegembiraan keheningan…
Keunikan jauh di dalam yg xdapat aku ungkaikan…
Tapi aku tak mampu untuk menghijau…
Memberikan ape yg mampu sawah berikan…
Menjadi beras memberi kekenyangan…
Aku hanya mampu untuk mencuba…
Memberikan kegembiraan kepada mereka…
Menjadi tempat mereka mengadu…
Meminjamkan bahu kepada mereka…
Aku mampu melakukan itu…
Aku mampu menjadi tempat mereka berharap…
Aku yang mahukannya…
Hijau…
Seronoknya kalau hidupku umpama sawah…
Yang menunggu masa untuk layu…
Setelah memberikan manfaatnya…
Aku teringin sangat nak duduk depan sawah…
Meringankan mataku yg semakin layu…
Meringankan hatiku yg gusar…
Berkelah di bawah pondok usang…
Mampukah aku mendapatkannya…!!!

Aku Rindulaaa….

Aku rindulaaa…

Rindu yang membuak-buak di dada…bila akan surut rindu ni…kadang-kadang aku jelez sangat2 ngan pasangan yang duduk berdua makan bersama, jalan2 shopping, seronoknyer…bukan aku xdapat tp aku rinduu benda2 macam tu…rindu sangat…orang yang aku sayang terpaksa bekerja…jumpa pun seminggu sekali jerk kadang2 tu xdapat jumpa jugak coz kerja die…tapi takkan la aku nak cakap”yang.., xpayahlah g keje…” giler ker aper aku nak cakap macam tu dah name pun keje…xkan nak halang pulak kot…aishhhh, rindunyerrrr….

Aku rindulaaa…

Rindu pada abah aku…abah, rindula…bila nak jumpa ni…abah asyik tepon tanyer kabar jerk n kadang2 kita gilir2 tepon…tapi tetap rindu kat abah…abahhhh…haaa apa yang xkena ngan aku ni dilanda kerinduan yang amat sangat ni…raya ari tu, aku hanya dapat mintak ampun n wish selamat ari raya kat abah dalam tepon jerk…nak jumpa pun xdapat…Ya Allah dugaan untukku ker ini…

Aku rindulaaa…

Rindu pada abang besar jugak…apala yang anak buah aku sedang buat skang ni ek…mesti tengah gelak2 coz die tu hyperxtive…kalau x sebab tido satu rumah dicanang kehulu kehilir memekak jerk…aku rase dah 2 tahun agaknyer umur anak buah aku tu…rindunyer aku pada abang besarku kat sana…kenapa la raya ari tu xbalik…Ya Tuhan, sampai satu saat xlarat aku menanggung rindu ini…tapi ku kuatkan juga untuk mengharungi qada dan qadar Mu…

Aku rindulaaa…

Saat rindu muncul dalam jiwa aku xberdaya nak menepis…aku dapat kekuatan itu tapi kelemahan juga yang menang…Kadang2 kubuatkan mimik yang gembira, ku gelak ku ketawa, ku senyum, ku tabahkan jiwa dan hatiku mengharunginya tapi apa daya sampai saatnyer perasaan itu kembali semula bertakhta di hati… 

Kalau esok org yg awk sayang BISU, apa yg awk nak dia ucap? Kalau esok org yg awk sayang PEKAK, apa yg awk nak dia dengar? Kalau esok org yg awk sayang BUTA, apa yg awk nak dia LIHAT? Tapi andainya, esok org yg awk sayang pergi untuk selamanya, INGATLAH x ada lagi awak untuk bersamanya…

P/S : Renungilah dan hargailah dirinya selagi dia masih ada…