Posts Tagged ‘syair’

lirik yg menusuk ke jiwa

NIDJILaskar Pelangi

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya
laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa
menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya…
cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita
 p/s>>aku xtau naper aku suker lirik ni...
walhal dulu lagu ni aku xsuke...tp biler dh tgok video clip sekali rase cam psl 
kehidupan yg "sesetengah org fikir" TAK ADIL UNTUK MEREKA!!! 
Aku bersyukur walau hidup hanya sederhana...Aaamiiinnn...(^_^)

Buntu

Aku buntu…
apa xkan adakah jalan penyelesaian…
kenapa mesti aku…
apa lagi salahku…
semua org menyanjung…tapi
macam mana aku nak sanjung….
sedangkan apa yg aku alami…adalah satu keperitan…
Berikan…
itu saja yg mampu aku lakukan…
ikut patuh dengar lakukan…
apa lagi yg aku x buat…
semua aku buat…
apa silapku…di mana salahku…
aku baiki…aku perlahankan…aku senyapkan…
aku lalui dengan kegagahan yang aku akan pergi…
pergi untuk mendapatkan secebis pelangi…
pelangi yg xselalu muncul dalam hidupku…
Penantian…
dah lama sangat…sampai x ternanti…
bila baru tiba masa tuk aku…
susah sgt ker nk paham…
aku cuba paham dia…
tapi dia xpernah cuba paham aku…
aku pun nak sanjung dia…
tapi bahagian mana yg perlu aku sanjung…
Aku Buntu…

Tempek…

222763771_cf0c58ad49
Hijau…
Aku selalu teringin…
Teringin duduk berehat di bendang…
Bermain ngan pacat tapi aku xboleh…
sebab aku geli…
Tapi aku xpernah berhenti berangan…
Duduk di bawah pondok yg usang…
Melihat ke bendang yg menghijau…
Ada burung berkicau…
Ada  orang-orang…
Ada sekelumit ketenangan kegembiraan keheningan…
Keunikan jauh di dalam yg xdapat aku ungkaikan…
Tapi aku tak mampu untuk menghijau…
Memberikan ape yg mampu sawah berikan…
Menjadi beras memberi kekenyangan…
Aku hanya mampu untuk mencuba…
Memberikan kegembiraan kepada mereka…
Menjadi tempat mereka mengadu…
Meminjamkan bahu kepada mereka…
Aku mampu melakukan itu…
Aku mampu menjadi tempat mereka berharap…
Aku yang mahukannya…
Hijau…
Seronoknya kalau hidupku umpama sawah…
Yang menunggu masa untuk layu…
Setelah memberikan manfaatnya…
Aku teringin sangat nak duduk depan sawah…
Meringankan mataku yg semakin layu…
Meringankan hatiku yg gusar…
Berkelah di bawah pondok usang…
Mampukah aku mendapatkannya…!!!

Syukur….

mata terpejam
untuk ku tahan
tangis ku lindung

berpanjangan
makin ku lawan
makin ku ronta
tangis ku luruh bercucuran
berkilau cahaya
di ufuk pandangan
masih ku nampakkan
wajahmu..
yang terindu – rindukan
baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana Tuhan mahu menyatakan cintanya

kepada kita insan
makin ku lawan, makin ku sedih
tangis ku tangis
berlarutan
sandaran asmara
hanyalah harapan
esokku dambakan
disisimu.. tak lagi ku akan…
baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana Tuhan mahu menyatakan cintanya kepada kita insan
syukur ku sedar sebelum bercerai nyawa badan
sempatlah diri buat perhitungan
janganlah pulang dengan kekesalan
cintanya…
tak pernah ku agungkan….
makin ku pejam
makin ku sedih
tangis ku tangis
berlarutan
sandaran asmara
hanyalah harapan
esokku dambakan
disisimu tak lagi ku akan
baru kusedar kenapa tercipta kesepian
kenapa hidup harus berpasangan
kerana tuhan mahu menyatakan cintanya kepada kita insan
syukur ku sedar sebelum bercerai nyawa badan
sempatlah diri buat perhitungan
janganlah pulang dengan kekesalan
cintanya…
tak pernah ku agungkan….